www.pixabay.com

Samochody dostawcze w transporcie

Samochody dostawcze w transporcie mają także duże znaczenie. Identyfikacja samochodów dostawczych. Zaletą tego rodzaju samochodów jest to, że mogą przewozić towary o różnych cechach i wielkości. Są bardzo przydatne do transportu na bliższe odległości. W zależności od potrzeb potrzeba wybrać model dostosowany do potrzeb indywidualnych nie tylko ze względu na typ, ale rodzaj nadwozia oraz model.

Identyfikacja samochodów dostawczych

Prawidłowa identyfikacja samochodu dostawczego powinna uwzględniać następujące podstawowe elementy:

  • marka
  • model oraz typ
  • pojemność oraz moc silnika
  • dopuszczalna masa całkowita (DMC),
  • rozstaw osi oraz liczba miejsc
  • rodzaj pojazdu
  • podwozie pod zabudowę lub pod zabudowę z podwójną kabiną

    Rodzaj zabudowy w przypadku samochodów dostawczych

    Samochody dostawcze różnią się z punktu widzenia rodzaju zabudowy, a w szczególności:

  • skrzyniowa lub skrzyniowa z opończą
  • kontenerowa
  • izotermiczna oraz chłodnicza bez agregatu
  • samowyładowcza, która jest określana także jako wywrotka)

Oprócz tego może być wyposażone w specjalną zabudowę z takimi elementami, jak:

  • winda załadowcza
  • agregat chłodniczy
  • furgon lub furgon z wysokim dachem
  • furgon z dwa razy podniesionym dachem
  • kombi lub kombi z podniesionym dachem
  • kombi z dwa razy podniesionym dachem
  • bus

    Samochody dostawcze służą do przewozu towarów oraz osób, jednak większość z nich ma uniwersalne zastosowanie. Są komfortowe oraz dostosowane do różnych rodzajów ładunków. Dzielą się na samochody użytkowe oraz specjalistyczne. Są wykorzystywane do takich celów, jak np. przewożenie pieniędzy, wówczas określane są jako bankowozy. Tego rodzaju samochody mogą być produkowane pod indywidualne zamówienia.

Rynek samochodów dostawczych

Rynek samochodów dostawczych doskonale się rozwija. Produkują je największe marki globalne, takie jak Voikswagen czy Renault.

Frrma Volkswagen to jeden z największych samochodów użytkowych. W ostatnim roku firma zaobserwowała 5-cio procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Dla Europie Zachodniej wskaźnik sprzedaży samochodów dostawczych tej marki zwrósł o 5,1% aut więcej. W Polsce zarejestrowano w tym samym czasie o 9,12% więcej tego rodzaju aut niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Wzrost sprzedaży na rynkach zachodnich kształtował się następująco:
– rynek niemiecki – wzrost o 2,8%,
– we Włoszech o 15,5%,,
– dla Francji wskaźnik wynosi o 12,2%,
– w Hiszpanii zaobserwowano wzrost o 8,5%,
– wynik dla Polski to o 9,1%

W tym samym czasie zanotowano także pewne spadki sprzedaży w niektórych krajach, a w szczególności:

– w Wielkiej Brytanii sprzedano o 3,0% mniej samochodów dostawczych tej marki. Być może ma to związek z Brexitem, gdyż zmianiają się przepisy dotyczące produktów sprowadzanych z zagranicy. Być może także spadki sprzedaży są spowodowane pandemią.
Znacznie większą dynamiką powyżej średniej charakteryzował się rynek Europy Wschodniej marka, na których odnotowano wzrost sprzedaży o 16,4%.

Jak już wspomniano w Polsce marka Volkswagen sprzedała w segmencie samochodów użytkowych o 9,12% więcej modeli tego rodzaju aut. Udział w rynku wyniósł
10,9%. Poza Europą marce udało się również zdecydowanie zwiększyć sprzedaż, w Meksyku, gdzie wzrost był spektakularny o 55% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W porównaniu z nim odnotowano wzrost dla wszystkich czterech serii modeli. Korzystnie wypadają się w tym zestawieniu kraje regionu Azji oraz Pacyfiku ze wzrostem ponad 12 %.(źródło: http://www.flota.com.pl/)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here